Главная » Файлы » Опыт учителей » Опыт учителей

"Перспективи використання ІКТ в НВП з учнями"
16.02.2015, 10:40

Школа сьогодні покликана готувати людей, які будуть жити в інформаційному суспільстві. Однією з пріоритетних  задач освіти є створення ефективної системи  інформаційного забезпечення  навчально-виховної діяльності.

Вирішувати поставлені задачі ми можемо використовуючи сучасні інформаційні технології та телекомунікації.

Завдання вчителя інформатики навчити учня працювати з інформацією.

Перед вами особливості навчання учнів на уроках інформатики.

  1. Найважливіша особливість постановки курсу інформатики на базі комп’ютерного класу – це систематична робота  учнів з комп’ютером  на кожному  уроці інформатики.
  2. Використання комп’ютера разом з методично доцільними засобами (за наявності фінансування)
  3. Нові форми навчання учнів.
  4. Між предметний характер змісту навчання.
  5. Навчання учнів за умов систематичного доступу до комп’ютера, як правило, проходить при підвищеному емоційному стані учнів.
  6. Успішно працюючі учні – помічники вчителя.
  7. Копіювання учнями дій вчителя. Принцип «Виконуй як я»
  8. Динамічність  змісту навчання, програмного забезпечення, яке використовується  та вивчається на уроках інформатики.

При вивченні предмета кожний урок проводиться із використанням комп’ютерів.

В кабінеті інформатики знаходиться: 6 учнівських комп’ютерів та 1 для вчителя. Підключена локальна мережа та мережа Інтернет.

На кожному комп’ютері встановлено програмне забезпечення, яке використовується на уроках, що дозволяє більш детально закріпити набуті знання.

Деякі з них не ліцензовані, але «Боже бережи Інтернет»  і у нас є можливість вивчати їх на уроках

Навчальний час, який відводиться на вивчення курсу рекомендується розподілитит таким чином:

  • 30 % нав. часу  відводиться на теоретичні знання
  • 70% - на формування  практичних навичок.

Програмою встановлено послідовність тем  курсу, яка дозволяє вивчаючи кожен із розділів, використовувати все набуте  під час вивчення попередніх розділів.

Тому якщо дитина пропустила багато уроків по темі їй буде складно вивчати наступну.

Порівнюючи  зміст програм 2004 та 2011 року то теми 9 класу вже починають вивчати в 5 класі.

За програмою передбаченні обов’язкові практичні роботи.

Учні самостійно працюють за комп’ютером.

Робота потребує певних знань та вмінь з цілого розділу чи теми.

Здійснюється індивідуальний підхід до кожного учня.

В 5 класах діти працюють з такими темами як ОС Windows7, розглядають  компьютер, як універсальний пристрій для опрацювання даних, створюють та опрацьовують графічні зображення з використанням основних інструментів програми Paint (перед вами  приклади таких малюнків) та знайомляться з основними можливостями програми        P. Point  пакета MS Offiссe, що в подальшому можуть використовувати  набуті вміння створення презентацій для  інших предметів

В 6 класах ми продовжуємо вивчати та знайомитися з ОС Windows7 більш детально з використанням необхідних знань, вмінь та навиків набутих в 5 класі.

Розглядаємо нову тему «Основи алгоритмізації та програмування» з допомогою програми Скретч.

Розроблюємо послідовність дій якогось об’єкта або героя та перетворюємо їх в анімації – кожна дія відбувається послідовно одна за одною

Використовуємо необхідні програми для опрацювання об’єктів мультимедіа.

Далі ми плануємо вивчати текстовий редактор MS Word-створення та опрацювання текстових документів та розглянути комп’ютерні мережі.

Сформовані у 6 класі поняття та вміння будуть використанні при подальшому вивченні цих тем у 7-9 класах

Нова програма адаптована  відповідно  до вікових особливостей сучасних учнів,

Але учні, яких викладається зараз в 9-11 кл(майбутні 7-8кл) за програмою, яка не передбачає інтенсивного розвитку інноваційних технологій сучасної дитини, тому під час уроків доводиться відхилятися від програми та урізноманітнювати уроки цікавими для учнів моментами.

Прийнято вважати, що старше  покоління  більш досвідчене і передає свої знання, навички  і вміння  молодшому. Що стосується інформатики, зараз, то молодше покоління  вже може навчити більшому своїх рідних та навіть вчителів і це є стимулом  для самовдосконалення і самоосвіти вчителя .

На своїх уроках я часто використовую мультимедійні презентації, які  дозволяють представити навчальний матеріал, як систему яскравих опорних образів. Учень сприймає інформацію кількома органами чуття.

Навчальний матеріал  підручників структуровано згідно базової навчальної програми.

Загальна кількість тем підручника відповідає кількості годин, передбачених програмою на вивчення курсу протягом року, теми згруповані відповідно до розділів чинної навчальної програми.

Поряд із традиційними навчальними посібниками стали використовуватися електронні підручники,  зручні  й для домашнього навчання і для використання в школі при вивченні теми якої не має в звичайних підручниках. Також хочу ознайомити вас з електронним помічником як для вчителя так і для учня, який можна знайти на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України (клик), (клик) область «Електронний репозитарій підручників», (клик) з’являється сторінка (клик) за допомогою  області «параметри пошуку»  ви можете знайти  необхідний вам матеріал

Інформаційні технології в школі це не мода – це необхідність, це потреба сучасності, потреба майбутнього.

Ми вчителі, повинні чітко це усвідомлювати  і робити все можливе  аби забезпечити відповідне навчання і розвиток нашої молоді.

При підготовці до уроку з використання ІКТ вчитель не повинен забувати, що це урок, а значить, складає план уроку виходячи з його цілей; при відборі  навчального матеріалу він повинен  дотримуватися основних дидактичних принципів: систематичності і послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості.

При цьому комп’ютер не змінює вчителя, а тільки доповнює його.

Категория: Опыт учителей | Добавил: Нагорная
Просмотров: 623 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]