Главная » Файлы » Социальная работа » Негативное влияние Интернета и компьютерных игор |
24.01.2012, 15:57 | |
Тема:
Безпека використання інформаційно-комунікаційних технологій дітьми. Мета: формувати в учасників необхідну компетентність із питань інформаційних технологій; ознайомити з правилами безпечної роботи в Інтернеті; розвивати у школярів навички та вміння працювати з інформацією; виховувати колективізм, етичну поведінку в Мережі; створити умов для партнерського спілкування; визначити цінність кожної особистості; враховувати інтереси всіх учасників тренінгу. Матеріали: аркуші ватману, стікери, маркери; квітка, валіза, машина, корзина для сміття на ватмані. Тривалість: 45 хв. Хід тренінгу Вступ. Мета: надати інформацію про програму тренінгу, розповісти про сутність роботи; ознайомити учасників з правилами поведінки на тренінгу. Початок повинен
бути неочікуваним, важливо пробудити зацікавленість учнів до роботи. Кожен
учень отримує білет на вход, займає свої місця за столами, відповідно кольору
свого білету, а потім збирає речення з білетів. (Не піддавайтеся нав’язливим рекламам та не заходьте на підозрілі
незнайомі сайти. Не викладай особисті дані в Інтернеті, тому що це загрожує
твоїй безпеці . Не відкривай усі сайти підряд – це небезпечно для тебе.) Прийняття правил. Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи:
Правила можуть бути такими:
Очікування. На стікерах всі учасники записують свій нікнейм та свої очікування. Потім всі по черзі розповідають, починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую...» або «Про що ви хотіли б дізнатися з оголошеної теми нашого заняття, що потрібно для того, щоб ця зустріч була дійсно корисною?» та приклеюють на квітку. Гра «Хто більше?» Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?
Вправа «Побажання
Інкогніто» Мета: показати дітям, що вони ніколи не знають, хто спілкується х ними в соціальних мережах. ·
Кожному учаснику видається стікер,
на якому пишуть побажання. Наприклад: бажаю знайти нових друзів. Потім побажання
приклеюють на стікер із нікнеймом будь-якого з учасників на квіточці очікувань.
Після цього тренер знімає стікери та зачитує, кому що побажали. Також потрібно записати, чи знають діти, від
кого прийшло до них побажання. Це важливо! Так і в інтернеті – ми не знаємо,
хто реально надіслав нам повідомлення. ·
Розповісти про один із можливих
випадків знайомства в Інтернеті та обговорити основні правила цього процесу. Історія Юлі.. Юля, спілкуючись «У контакті» з друзями, одного разу
отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який запропонував їй
дружбу. Незабаром дівчина зрозуміла, що в них багато спільного, та й за віком
хлопець лише на один рік старше за неї. На фото, яке вона отримала, він був
дивовижно гарним, тому в Юлі не було сумнівів щодо зустрічі. Але говорити про
це батька дівчинка не стала, вважала, що вже доросла для вирішення таких
питань. Юля уявляла, що з новим другом вона з’явиться на сейшені,
і всі подруги їй заздритимуть: він такий гарний! Коли ж дівчинка прийшла на
призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не
турбувало адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий
час, і раптом перед Юлею з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як
з’ясувалося, це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і порядного
хлопця. Чоловік відібрав у Юлі сумку та мобільний телефон і почав
їй погрожувати. Дівчинка дуже злякалася, вирвалася з міцних рук чоловіка і
втекла додому. Обговорення.
Перегляд відеороліку «Фільм о правилах безпеки в
Інтернеті» (8 хв) Робота в групах. Правила розумного користування
Інтернетом. Мета: визначити правила безпечного використання Інтернету. Тренер пропонує учасникам відповісти на запитання: «Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах? Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте створимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова я.» Тренер пропоную командам написати за 5 хв. правила користування Інтернетом. Шість правил
розумного користування Інтернетом.
Підсумки. Вправа «Валіза». Мета. Підбити підсумки особистої участі у тренінгу. Кожен учасник отримує стікер та закінчує фразу: «Сьогодні я зрозумів/ла...». Тренер на аркуші ватману малює валізу, машину корзину для сміття. Кожному учаснику пропонується розподілити «Знання і навички, які вони отримали на тренінгу», за принципом:
| |
Просмотров: 795 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |